Tuesday, December 11, 2018

U hoeft GEEN vitamine D te nemen …

Drugtext.nl - Informatief over drugs, medicijnen en gezondheid klachten

In de analyse werd gevonden dat vitamine D-suppletie (800 IE of meer) de totale fractuur, heupfractuur of valincidenten NIET verminderde. Ook bleek vitamine D-suppletie de botmineraaldichtheid op geen enkele plaats te verhogen, inclusief lumbale wervelkolom, heup, femurhals (de bovenkant van het dijbeen) of 'totaal lichaam'.

De vraag of vitamine D-suppletie mensen met verschillende niveaus van vitamine D hielp (degenen die meer deficiënt waren dan anderen) en de resultaten waren gemengd. Acht onderzoeksstudies vonden geen voordeel, vijf studies toonden gemengde effecten en slechts één proef vond een positief effect, wat betekent dat één proef heeft aangetoond dat vitamine D hielde om botten dichter (sterker) te maken.

De onderzoekers gingen zo ver om te zeggen dat als er een toekomstig onderzoek is dat een positief resultaat van vitamine D-suppletie laat zien, het waarschijnlijk niet de conclusie zal veranderen die ze al hebben gemaakt, omdat het resultaat zo robuust was.

Interessant onderzoek. Wilt u meer informatie? Bolland M et al. Lancet Diabetes en Endocrinologie 2018 4 okt.

Over drlesliegreenberg

Ik beoefen al meer dan 20 jaar als huisarts in de gezondheidszorg, zowel als opvoeder van artsen als clinicus. Van kleutertijd tot ouderen, ik verricht verloskunde en algemene geneeskunde. Ik hou van mijn carrière en ben gepassioneerd door mijn kennisgebied en mijn patiënten. Volg mij op Facebook op Leslie Md Greenberg Medical Disclaimer De inhoud van deze website is alleen bedoeld voor algemene informatieve doeleinden en is niet bedoeld als, en mag niet worden beschouwd als, een vervanging voor, professioneel medisch advies. Gebruik de informatie op deze website niet voor het diagnosticeren of behandelen van medische of gezondheidsproblemen. Als u een medisch probleem heeft of vermoedt, neem dan onmiddellijk contact op met uw professionele zorgaanbieder.



Lees verder

Het bericht U hoeft GEEN vitamine D te nemen … verscheen eerst op Drugtext.nl.



source https://www.drugtext.nl/u-hoeft-geen-vitamine-d-te-nemen/

No comments:

Post a Comment